tisdag 3 juni 2014

Ljuvliga kolamuffins med hallon och blåbär

Jag är ingen muffinsmänniska. Tycker det är ganska torrt och tråkigt. Det är få gånger jag blivit bjuden eller köpt några muffins som fått mitt hjärta att le lite extra.
Men dessa var helt fantastiska!
Jag bakade dom för att jag visste att de innehöll en halv burk karamelliserad mjölk och det var det jag fick över från gårdagens bak.
Receptet hittar ni på Karins underbara bakblogg som ger inspiration så det räcker och blir över
http://wordpress.bakinspiration.se/2014/04/16/fagelbon-med-smak-av-ljuv-kola/

Mina innehåller både blåbär/hallon och möjligen lite mer bär än det står i receptet, så tog jag 1 tsk vaniljsocker istället för stång.
Jag gjorde ingen glasyr på eftersom vi ska äta dom ute på picknick ikväll.
Men blev ju tvungen att tjuvsmaka på en... Stort misstag! Funderar på att strunta i att ta med dom och äta upp allihopa själv! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar