tisdag 18 november 2014

Spindelsjal

Har så länge gått och väntat på att köpa detta härliga garn, Daphne lace.
Blev fullkomligt förälskad i det när jag var på stickcafé i våras.  
Men sen har jag inte haft något speciellt att virka av det. Vet inte riktigt varför jag inte hamstrade just detta garnet eftersom jag gör det så ofta annars men detta underbara garn kräver nästan något alldeles extra. 


Förutom att det är snyggt så är det ett evighetsgarn. Av ett enda litet nystan fick jag ut en hel sjal.
När jag väl hittade rätt mönster så visste jag vilket garn jag skulle ha!




Här är mitt resultat och mönstret hittar du här:
http://www.sticka.nu/patterns/virkad_sjal_spindlar.htm



Jag gjorde så långt garnet räckte och uteslöt kantvirkning. 

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar