lördag 16 maj 2015

Enkla sjalen med blomvolang

Nu var jag i det där skedet igen... 
Vad är mitt mål? 
Vad vill jag med min blogg?
Är någon ens intresserad?
Jag vill men det blir inte bra!

Det är väl en del i processen antar jag! För ett år sedan visste jag precis vad jag ville med min virkning men sen händer saker i livet som gör att man tappar fokus och livet blir inte lika självklart längre. Det jag vet är att jag måste ha kul på vägen och just nu känns det som en uppförsbacke och inte alls särskillt roligt heller men och andra sidan finns det inga raka kurvor så målet kanske finns där bakom hörnet!? 

Just nu önskar jag att jag hade en fotograf och en bloggare i familjen! Haha!




Här är iallafall min senaste kreation! Passar så bra ihop med mörkt jeans!


Egentligen en enkel sjal med en volang som är ditvirkad i tre steg efteråt.


Efteråt strök jag sjalen för att få en kant som syntes ordentligt för själva sjalen är inget märkvärdigt.


Hörde att det är inne med orange i år.... Detta finska garn med en blandninga av 
52% bambu och 48% bomull var mjukt och skönt att jobba med.


Jag känner mig nöjd med arbetet men mönstret som jag ritat på hela dagen känns som ett enda stort migränanfall just nu! Jag tror det får vila några timmar och kanske till och med sova på saken så kanske jag bjuder på ett mönster imorgon! 
Nu vill jag bara börja med något nytt! 


Trevlig kväll!
Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar